söndag 6 december 2009

Siesta i Malmö & sjunde himlen



Hej!

Jag är så lycklig, jag har hittat ett smör hål på gamla väster i Malmö, mer bestämt på det fantastiska namnet Hjorttackegatan 1.

Första gången jag snubblade in genom de få trappstegen upptäckte jag Jever på fat och i riktiga glas, underbart.

Jag har sedan dess besökt placet otaliga gånger speciellt då vår dotter har frisör salong runt hörnan och tack gode gud hon ser till att jag inte ser ut som en hippie längre vilket jag gjorde till mina föräldrars fasa på 60 -70 talet då jag dessutom var musiker, men stop och belägg nu var det Siesta vi skulle snacka om.

Ett mer relax ställe får man leta efter , bara slå sig ner en härlig sommar dag på deras ute servering ála Paris och in mundiga en kall Jever, uppleva underbara människor som passerar revy i alla skepnader.

Jag har dessutom ätit lunch och alla andra tillfällen när hungern sätter in vräkt i mig till exempel, jansons frestelse med den underbara västerbotten osten på en knäcke skiva eller en bookmaster toast, ljuv musik i mina öron, glöm inte att titta och låt snål vattnet rinna på de härligt läckra smörrebröd som ligger och ropar efter dig i deras glas monter.



På tal om musik är det härlig att slinka hit bland annat på Malmö musik festival bort från larm och allt annat liv, varning utfärdas jag återkommer , kanske ses vi där håll bara utkik efter en stor kraftig skåning med grått hår, en Jever i handen och ser ut som han är på väg till sjunde himlen.

Hoppas du får en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar